Acunova

Tranbjerg Helseklinik

Ny akupunktur eller AcuNova

AcuNova akupunktur benytter en speciel stikteknik og få nåle. Er der tale om behandling af kroniske lidelser, benyttes der flere nåle.

For at opnå det bedste resultat anbefales det at behandle én gang pr. dag i 5 dage.

Behandling af AMD (øjenforkalkning) eller Tinnitus anbefales to behandlinger pr. dag med en times mellemrum i 10 dage. Efter de 10 dages behandling, nedtrappes antallet af behandlinger over de næste 3 uger. Når nedtrapningen er afsluttet vedligholdes resultatet en gang om måneden med 2 behandlinger på en dag.

Ring og hør mere.

Hvordan virker AcuNova?

I og omkring alle led er der følsomme reflekspunkter, der alle har forbindelse med de forskellige hjerneafsnit.

Når der stikkes en nål i "det rigtige punkt" i et led, sendes der et signal op til hjernen og derved startes en strøm med en bestemt elektrisk frekvens.

Hvert akupunkturpunkt udsender sin helt egen unikke frekvens. Strømmen med den unikke frekvens løber til hjernestammen, videre til thalamus og derefter til den primære somatiske hjernebark. Det bearbejdede signal

går derefter til Hypothalamus og videre til hypofysen. Hypofysens hormoner går via blodbanerne til hormon-producerende kirtler, der nu producerer og frigiver netop de substanser, der er nødvendige for at kurere lidelsen.

Det er faktisk helt det samme, der sker, hvis du brænder dig på flammen af et stearinlys.

Forskellen på akupunktur og lægeordinæret medicin.

Både læger og akupunktører har i bund og grund samme formål: nemlig at hjælpe mennesker, hvis kroppe er blevet skadet eller syge.

Akupunktur forsøger at få kroppe til at reparere sig selv ved at styrke dele af funktioner i kroppen.

Læger ordinerer ofte medicin som hæmmer kroppens naturlige funktioner og som kan dræbe skadelige mikroorganismer eller skadelige celler.

Ved slidgigt prøver en akupunktør at få kroppen til at danne mere ledvæske, som smører leddene og giver næringsstoffer til brusken, så den kan blive genopbygget.

Ordinær medicin til slidgigt hæmmer kroppens produktion af de stoffer, som sender smertesignaler til hjernen via nerverne.

Man kan sammenligne det på følgende måde: Akupunktøren smører bilen når olielampen lyser, hvorimod ordinær medicin klipper ledningen til olielampen over.

Dermed ikke sagt at akupunktur altid er godt og at ordinær medicin altid er dårlig.

Akupunktur kan ikke dræbe bakterierne og helbrede en lungebetændelse. Akupunktur kan muligvis forbedre immunforsvaret.

Derimod kan medicin dræbe bakterier, så patienten bliver rask.

Hvornår skal man så vælge akupunktur og hvornår skal man vælge at tage medicin?

Som patient skal man sætte sig ind i sin sygdom og dernæst vurdere om årsagen er noget der skal "dræbes". Hvis det er tilfældet vil lægens medicin oftest være det bedste. Man kan også få lægens vurdering mht. om ens lidelse kan repareres med medicin. Hvis ja, så kan man jo vælge at tage medicinen. Er svaret derimod nej eller det vil tage lang tid, så henvender man sig til sin akupunktør.

AMD er en øjensygdom hvor akupunktur forbedrer synet for mere end 70 % af patienterne, hvor klassisk medicin kun hjælper på ca. 10 % af patienterne.

Tranbjerg Helseklinik

mail:info@tranbjerg-helseklinik.dk Tlf.: +45 20254849 Tranbjerg Helseklinik Hyrdevænget 37, 8310 Tranbjerg J webdesign:KM